Article

Martech Report

Marketing technology, eller Martech, har vuxit starkt de senaste åren och ger dagens marknadsförare helt nya möjligheter till digital, automatiserad och datadriven kommunikation och försäljning. Men det innebär också många utmaningar för att få full effekt.

Nu släpps årets Martech-rapport där marknadschefer fått ge sin syn på utmaningar, prioriteringar, lärdomar och hur investeringarna utvecklat deras kundinteraktioner. Några nyckelfaktorer för att lyckas är att få med sig ledningen och förändra arbetssättet. Hur gör man för att få det att hända och hur gör de företag som lyckas? Rapporten beskriver också hur införandet av nya regulatoriska krav såsom GDPR påverkar marknadschefens vardag.

 

Den 31 januari presenteras den färska undersökningen som genomförts med hjälp av enkäter och intervjuer av marknadschefer, digitalchefer samt ansvariga för kommunikation inom såväl B2B- och B2C-segment.

 

Rapporten har tagits fram i samarbete mellan Odyssey, Wiraya, CMO goes Tech och SWEDMA  – som alla representerar olika delar av ett växande martech-community. Presentationen kommer hållas av Jenny Sondell, Marketing & Growth Manager på Odyssey, och Gül Heper, grundare av nätverketCMO goes Tech.

 

Tid: Torsdag 31januari, kl. 9.00–10.00. Frukost finns från 8.30.

Plats: SWEDMA, Kungsgatan 62 i Stockholm.

Mat & dryck:Frukost ingår.

Pris exkl moms: Ansluten till SWEDMA kostnadsfritt.
Övrig SEK 995. (No show-avgift SEK 300 för medlemmar/associerade, full deltagaravgift för övriga.)

Till anmälan

Back to More articles